اقدامات دراين گروه عبارتند از: طراحي قطعه ، تحليل مهندسي و در نهايت آماده سازي نقشه قطعات اعم از قطعات موتور يا ساير تجهيزات اين واحد آمادگي ارائه خدمات طراحي ، تحليل و نقشه كشي به ساير شركتها را دارا ميباشد و اطلاعات در نهايت بصورت يك پكيچ آماده دراختيار شركت ها قرار ميگيرد.
نمونه اي از اقدامات واحد طراحي:
فهرست فعاليت هاي واحد طراحي امور تحقيقات مهندسي در زمينه طراحي و مدلسازي و تهيه نقشه جهت پروژه هاي تحقيقاتي |
ليست قطعات مهم |
مونتاژي + نقشه
(ASSEMBLY)
|
مدل + نقشه
(PART)
|
نوع موتور |
منيفلد دود توربو بغل براي دو نوع توربو GT20 منيفلد دود توربو بالا براي دو نوع توربو TB25 مجموعه هد فيلتر روغن چدني- بدنه سيلندر
|
10 |
23 |
MT4-244 |
منيفلد دود - منيفلدهوا - تيوب و لوله سيخ روغن
|
10 |
7 |
T4-248 EXTRA |
پايه WASTE GATE
|
- |
6 |
T4-248 |
پايه WASTE GATE - محفظه ترموستات
|
- |
5 |
MT4-244 EXTRA |
مجموعه كاور سرسيلندر - پولي ميل لنگ مجموعه لوله هاي سوخت و روغن
|
7 |
8 |
MTI4-244 |
|
1 |
- |
T4-248 STAGE1 |
منيفلدهوا - سرسيلندر
|
- |
3 |
Ti CNG |
|
- |
1 |
MTV4-244 |
|
1 |
2 |
4-236 LPG |
پيستون |
- |
1 |
4-248 NG |
پيستون |
1 |
6 |
4-236 NG |
قطعه و مجموعه هد فيلتر روغن دو قلو
|
1 |
1 |
MT6.366 |
مجموعهPCV شامل 8 قطعه- تايمينگ كيس چدني اسبك چپ - اسبك راست
|
1 |
8 |
6.60 TR |
مجموعه PCV شامل 8 قطعه
|
1 |
8 |
6.60 HP |
تايمينگ كيس چدني - سرسيلندر
|
- |
2 |
M3.153 |
114 |
33 |
81 |
جمع |
نمونه اي ازساير فعاليت هاي واحد طراحي در زمينه پروژه هاي تحقيقاتي مشكلات توليد - استقرار سيستمهاي توليدي و ... |
شبيه سازي و ارائه طرح بهينه سرسيلندر موتور تحقيقاتي 236-4 با استاندارد EURO 2 در قسمت محل و زاويه قرار گيري انژكتور با توجه به ساير متغير ها ( انژكتور - پيستون ) همراه با نقشه ساخت |
مدل سازي و سطح سازي سرسيلندر موتور تحقيقاتي 4/236CNG با استاندارد EURO 2 در قسمت راهگاه هاي دود و هوا و سوپاپ ها بمنظور طراحي اطاقك احتراق سر پيستون |
مدل سازي و ارائه نقشه ساخت اطاق احتراق سر پيستون مورد استفاده در پروژه تحقيقاتي 4.236CNG با استاندارد EURO2 در 5 حالت مختلف |
مدل سازي و ارائه نقشه ساخت مجموعه MIXER مورد استفاده در پروژه تحقيقاتي 4/236CNG با استاندارد EURO2 شامل 9 قطعه
|
محاسبه نسبت تراكم دقيق با طرح محفظه احتراق درپروژه موتورi4-248 NG و ارائه نقشه آن با شبيه سازي و انجام محاسبات لازم
|
محاسبه نسبت تراكم دقيق با طرح محفظه احتراق درپروژه موتورi4-236 NG و ارائه نقشه آن با شبيه سازي و انجام محاسبات لازم
|
شبيه سازي نرم افزاري و انجام محاسبات لازم جهت تهيه نقشه جديد سرسيلندربا مهندسي معكوس درپروژه موتورجديد M3-153
|
بررسي و تاييديه در مورد انتخاب مواد آلياژ منيفلد هاي دود موتور STAGE II
|
بررسي و كار بر روي اسبكهاي موتور 6.60 (مورد استفاده در اكثر موتورها ) به منظور رفع نقيصه روغن رساني به سر اسبكها با تغيير در طرح پروفيل آن در قسمت كانال روغن رساني و تست آنها بر روي موتور و نظارت بر ساخت و تست و نهايي نمودن آنها |
اقدام در مورد رفع ايراد تايمينگ كيس چدني موتورهاي 6.60 مبني بر نشت روغن و طراحي و نقشه سازي قطعه جديد با تبديل طرح آلومينيومي به چدني به شماره فني 6TR23486 جهت رفع عيب مربوطه |
اقدام در مورد مهندسي معكوس و ساخت داخل نمودن قطعه PCV و رفع ايرادات مربوط به مونتاژ و طراحي در نمونه خارجي و طراحي 2 مجموعه براي موتورهاي 4 سيلندر و 6 سيلندر با تهيه و ارائه مدلهاي لازم و نقشه هاي مربوطه و نظارت بر ساخت آنها |
بررسي و اعلام نظر و رفع مشكل در تيم بررسي مشكلات پيستون و رينگ موتورهاي توليدي 248-4 و 236-4 كمپاني فدرال مغول و كلبن اشميت كه باعث ازدياد BLOW BY و ازدياد آمار برگشتي گرديده بود |
بررسي و انتخاب نرم افزار و اقدام در مورد استقرار سيستم شبيه سازي ديناميكي و انجام تحليلهاي استاتيكي و ديناميكي و سيالاتي با نرم افزارهاي Solid works , Cosmos works ,cosmos flow works ,Motion works و... |
ليست قطعات مدلسازي و نقشه سازي شده مربوط به موتورهاي توليدي توسط واحد طراحي امور تحقيقات مهندسي |
تعداد OPTION در نقشهدر نقشهدر نقشهدر نقشهدر نقشه |
تعداد كل مدل و يا اسمبلي بهمراه نقشه |
نوع موتور |
ردیف |
276 |
58 |
6-60 |
1 |
47 |
135Ti |
2 |
39 |
4-40 LT |
3 |
4 |
4-248 |
4 |
8 |
4-236 |
5 |
5 |
3-152 |
6 |
5 |
13 |
4-41 |
7 |
30 |
200 |
RENAULT C4 & D41 |
8 |
276 |
161 |
جمع بدون احتساب رنو و 4.41 |
311 |
374 |
جمع با احتساب رنو و 4.41 |
سرعت گاز در دهانه خروجی منيفولد
|
Goal Name
|
Unit |
Value |
Averaged Value
|
درصد کاهش سطح دهانه
|
درصد افزايش سرعت
|
4TR23523(GT20)
|
[m/s]
|
143.7028376
|
143.8050181
|
30%
|
40%
|
4TR23459(TB25)
|
[m/s]
|
143.7028376
|
143.8050181
|
|
|